Fort Myers-Key Largo

Maandag 12 oktober

10:12 AM

We zijn gisteren nog even naar de Bridge geweest. Een café/restaurant met live reggaemuziek dat in de haven was. Het begon te regenen en toen zijn we maar naar een restaurantje gegaan (Toucans). Daar hebben we aan de golf wat gegeten.

Vandaag moest Marleen weer aan het werk. Ik heb nog even de omgeving gefilmd. En ook nog naar huis gebeld. Er bleek nog genoeg op onze rekening te staan, maar toen we vanmorgen bij de Teller machine probeerden geld te halen lukte het nog steeds niet. Onze kaart is op een of andere manier geblokkeerd. We zitten nu in de auto onderweg naar de Everglades.

10:10 PM

We zitten nu in onze motelkamer op Key Largo.

Vanmorgen zijn we bij de eerste de beste Airboattour de Everglades ingegaan. Was erg leuk, maar wat onze captain zei was allemaal niet te  verstaan. De enige alligator die we hebben gezien was toen we net de boot opstapten. Maar niet getreurd, dachten wij; Op Shark Valley huren we fietsen en zien we er meer dan ons lief is. Forget it. Het was dus een van de gedeelten die gesloten waren vanwege Hurricane Andrew. We zijn maar snel doorgereden naar de Keys. Tot overmaat van ramp waaide de kaart van Florida uit mijn hand het raam uit, dus het was nu wat moeilijker te vinden. Het was ontzettend vochtig, warm en benauwd, dus de toch leek langer dan het was. Toen we eindelijk op Key Largo waren, duurde het nog een hele tijd voor we een hotel hadden.

We waren al een tijdje op zoek naar een hotel maar die waren allemaal verschrikkelijk duur ($120,- per nacht). Eindelijk na veel heen en weer rijden vonden we een hotel voor $71,-. Daarna zijn we naar de bank gegaan en het werkte nog steeds niet. Gelijk gebeld. Het schijnt dat er een maximum van $4.000,- op de kaart stond en daar overheen waren. Dinie der moeder heeft nu f1.000,- gestort die we morgenmiddag kunnen gebruiken.

Dat wordt dus weer een boos bezoek aan de bank want het vergald (in ieder geval beïnvloed) onze vakantie de laatste dagen toch behoorlijk.

Verder hebben we nog gegeten in een pizzeria. We namen een medium pizza (doorsnede 35cm) en we hebben dus nu nog een aantal stukken hier in het hotel liggen voor ontbijt.

Toen ben ik maar eens gaan klagen over de kamer van het hotel. Dat mens was zwaar beledigd dat ik kwam klagen maar ze heeft toch een paar klachten verholpen. De TV deed het niet, gaten in de lakens en slopen, de wasbak loopt slecht door en de WC nog slechter.

Morgen gaan we dus snorkelen en ik hoop dat ik me dan wat beter voel want dit is niks. Verschrikkelijk verkouden, hoofdpijn en flinke duizelingen. Volgens Dinie heb ik een zonnesteek en ben ik verkouden geworden door de airco in de auto.

Het gaat al wel beter dan gisteren maar het is nog beroerd.