Key West-Miami

Donderdag 15 oktober

22:00 uur

Vanmorgen zijn we na het ontbijt en de zeer koele duik in het zwembad richting Miami gegaan. Dat was pas om 11:15 uur (en dus nog net morgen). Het waaide al flink en onderweg kregen we nog een paar flinke regenbuien.

In Islamorada hebben we geluncht maar dat was niet zo’n succes vanwege de wind en later de regen. Wel een van de leukste eilanden van de Keys.

Onderweg was het nog even schrikken. Er stond een heel klein bordje langs de kant van de weg met de waarschuwing: pas op, zout water op de weg. Vlak daarna reden we dus met ± 70 km/h een sloot in. Tussen de eerste en tweede plas (en de grootste) kon ik gelukkig wel afremmen. Je verwacht niet dat er zo maar ± 50 cm water op een weg staat die ogenschijnlijk vlak loopt!

Aangekomen in Miami gingen we direct naar het Art-deco district op Miami Beach. Na veel moeite eindelijk een parkeerplaats gevonden. De hotels waren vrij duur zonder zwembad, parkeerplaats en geen privé strand. Dus dachten we maar om naar hetzelfde hotel als vorige week te gaan. $45,- per nacht en een gezellig hotel.

We komen net terug uit het Art-deco district. Daar hebben we gegeten bij een Italiaans restaurant. We wisten niet wat te bestellen want we begrepen niets van de menukaart maar op de gok hebben we lekker gegeten. Het district is overdag leuker om te zien dan ’s avonds. We wilden filmen maar het was eigenlijk niet interessant. Overdag zie je dus alle kleuren welke de wijk leuk maken. Morgen overdag beter dus.