HulpmiddelenSabine

Zelfzorg door Geen zorg van Welzorg

Pfff zeg, niet alleen storm buiten maar ook even storm hierbinnen.
Sabine kwam de bus uit met de mededeling dat haar wiel er weer af lag. Dit keer deed de rem het niet meer van hetzelfde wiel als de vorige keer. Gelukkig was ze vroeg thuis dus ik had goede hoop dat het allemaal nog geregeld kon worden zodat ze gewoon naar school kon morgen. Met een remmend wiel in de bus zie ik niet zo zitten en hij zat ook niet al te stevig vast. Ik heb zelf even gekeken of ik er iets mee kon. Maar het enige dat me gelukt is is smerige vingers krijgen. Dus logische stap: ik bel Welzorg. Er werd mij vriendelijk medegedeeld dat ik binnen twee uur werd teruggebeld. En ik (die helemaal niet van drammen houdt) hield stug vol dat het toch wel dringennd was omdat Sabine anders niet naar school kon morgen. OK ik zou binnen een half uur teruggebeld worden. Na anderhalf uur om kwart voor 6 hadden we natxc3xbaxc3xbarlijk nog niks gehoord en ik bel wxc3xa9xc3xa9r op. Blijkbaar had ik nu direct iemand aan de lijn die afspraken kon maken, mooi! NIet dus. Maandag konden ze komen. Dat accepteerde ik dus niet en toen werd mij vriendelijk verzocht om zaterdag dan maar de weekenddienst te bellen want "die hebben het toch nooit zo druk". Vond ik ook niet acceptabel dat kunnen zij toch wel regelen intern. maar niks was mogelijk. Intussen was Edwin thuis en die volgde zo’n beetje het gesprek. Uiteindelijk nam hij het over want ik kreeg het niet voor elkaar. Hij zit wat professioneler in elkaar en sprak uiteindelijk met de afdelingmanager H. Ondertussen had ik al tig keer de geboortedatum en de woonplaats doorgegeven en Edwin ook diverse malen. Na veel vijven en zessen waren ze het "gezeik" zat en zeiden ze dat ze morgen tussen 12 en 3 kwamen. Even later belt meneer H. terug en maakt de afspraak voor de uiteindelijke reparatie van de Quickrelease as die op 17 december al afgebroken was. Goh, da’s wel heel toevallig hxc3xa8! Helaas maakte Edwin de afspraak voor dinsdagochtend en dan zit ze toch xc3xa9cht op school. Morgen al missen en maandag en donderdag mist ze ook al school omdat we naar de VU moeten. Dus Edwin belde weer snel terug maar meneer H. was niet meer terug te vinden via het 0900 nummer. Morgenochtend moet ik dus wxc3xa9xc3xa9r bellen om die afspraak te annuleren. En ook die van morgen, want mijn handige ventje heeft even zitten klooien en puzzelen en het bleek dat die provisorische oplossing het probleem heeft veroorzaakt. Hij heet met veel pijn en moeite de remschijf weer in elkaar gekregen en daar een ringetje voor geplaatst zodat de rem er niet weer af kan schieten. Gelukkig kan sabine morgen gewoon weer naar school. Pfffff dat soort taferelen ben ik niet gek op! Ik zag mijn geest al dwalen om maandag naar het VU te gaan met Sabine xc3xa9n de reci xc3xa9n de rollator in mijn armen. Als je bedenkt dat 9 van de 10 keer de parkeerplaats voor invaliden vol is en je dan vanaf de "gewone" parkeerplaats toch wel een metertje of 100 moet lopen (als je mazzel hebt). klik voor groterWe kregen wxc3xa9l zonder op het matje te moeten komen bij de CIZ-arts een verlenging voor de invalidenparkeerkaart. Op basis van de gegevens die ze hebben. Het kost evengoed nog wel 125 eurootjes, maar ik geloof dat er gemeenten zijn die meer rekenen. Dus daar hoeven we ons vijf jaar geen zorgen meer over te maken.

6 gedachten over “Zelfzorg door Geen zorg van Welzorg

  1. pfff Dinie wat een gedoe allemaal zeg!
    de storm buiten kan niemand natuurlijk wat aan doen maar wat een gedoe met de Welzorg zeg!
    dat terugbellen ken ik van instanties e.d die bellen dus bijna nooit binnen de beloofde tijd terug…..slim dat je een naam hebt genoteerd!

    ik hoop dat Edwin de rolstoel provisorisch zo heeft gerepareerd dat Sabine morgen wel anar school kan….

    Hier lopen nog steeds 2 jongetjes te spoken boven die door de storm echt niet kunnen slapen (en ik wil zo graag mn bed in want ben doodmoe….)

  2. Jeetje….. wat een gedoe en wat zijn het toch een stelltje onbenullen zeg bij dit soort instanties, het gaat hier ook meestal zo…..ik kan me voorstellend at je je kookpunt had bereikt.
    Wat goed dat Edwin zelf het probleem heeft opgelost zodat Sabine wel naar schol kan maar het is gewoon txc3xa9 zot voor woorden dat dit zo is gegaan…. eigenlijk zouden ze daar mensen moeten laten werken die verstand van zaken hebben …. dan zou alles veel beter opgelost worden dat weet ik zeker….ik betaal voor het verlengen van mijn parkkeerkaart maar een euro of 11 geloof ik…waarom is dat bij jullie zo duur?

  3. @#$%^#$%^#$%^&* Grrrr, zelfs mijn bloed begint alweer te koken als ik dit (helaas) weer zo herkenbare verhaal lees! Vreselijk dat afschuiven, snappen die mensen dan niet dat je niet belt omdat je niks anders te doen hebt??!!! En dat dhr.H terugbelt voor die afspraak is idd txc3xa9 toevallig gewoon :S
    Gelukkig is Edwin zxc3xa9lf zo handig!
    En die kaart is bij jullie idd wel extreem veel geld hoor, kostte hier 25 euro!

  4. @Miranda—nou ik vergeet altijd die namen, dit is Edwin zijn talent geweest 😉
    @Linda-Jij kent dit verhaal vast ook van buiten :(. En die parkeerkaart is pas sinds kort zo duur (kosten advies CIS)is sinds 2 jaar geloof ik. Voor de vorig kostte het helemaal niks dacht ik bij ons.
    @Abby- Hee hoe lang hebben jullie hem nu dan toch ook nog niet zxc3xb3 lang?

  5. @Dinie, wij hebben hem nu 2 jaar ofzo. Ik vroeg het voor de zekerheid nog even aan Andrxc3xa9 maar het was xc3xa9cht 25 euro.

  6. Hoi ik lees net je verhaal over de rolstoel, te gek voor woorden dit soort dingen.

    Ik hoorde laatst een verhaal van iemand in een rolstoel en die had een lekke band dus bellen ivm met reparatie ( de mevrouw is alleenstaand) het was op vrijdag nou maandagmorgen was ze een van de eersten, Ja maar zegt ze hoe moet ik me dan in het weekend verplaatsen? Nou werd er gezegd U heeft toch nog een linkerwiel!!!!
    Daar zakt mijn broek vanaf van dit soort verhalen.

    grtz sandra

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.